3 år sedan

Idag är det 3 år sedan vi blev ihop. Jag undrar vad dessa år har tagit vägen. Tänkte att jag skulle berätta lite kortfattat hur vi träffades.

Hade varit medlem på mötesplatsen några veckor, mina gratisdagar hade precis tagit slut. Var lite osäker på om jag skulle förlänga eller om jag skulle strunta i det. Nu i efterhand så är jag väldigt glad att jag förlängde. Det var nämligen via mötesplatsen som jag träffade Jimmy. Natten mellan den 31 juli och den 1 augusti, 00:28 så fick jag ett "mejl". Där stod det "du verkar mysig". Kikade på hans profil och skrev tillbaka att det verkar du också. Sedan satt vi och "messade" flera gånger om dagen. Det kändes redan då rätt, det är ju annorlunda att träffa någon på nätet då man (i alla fall jag) pratar direkt ur hjärtat. Hur som helst vi skickade ett flertal mess under en tid. Sedan när det började närma sig den 10 augusti så tog vi och bestämde att vi skulle träffas på riktigt. Detta blev bestämt så på lördagen den 12 augusti så tog jag tåget till Kristianstad. Jimmy skulle hämta mig på stationen när tåget var inne, ca 11:40. Jag hade små fjärilar i magen, men dessa blev bara större och större, desto närmare Kristianstad jag kom. Jag hade precis klivit av tåget så ringer han, då var jag säker på att han hade ångrat sig. Men så var det inte han ville bara berätta att han var lite sen.

Vi hade en mysig helg tillsammans, som innehöll både bio och pizza. På söndagen så körde han mig till stationen, det var då dags för mig att åka hem. Vi hade tänkt att vi inte skulle träffas förrän till helgen igen, men det gick inte redan på onsdagen så åkte jag upp till Kristianstad igen. Jimmy jobbade och jag skulle hem senare under dagen på torsdagen. Så redan på onsdagskvällen så fick jag nyckeln till hans lägenhet. Jag flög fram på rosa moln. Sedan träffades vi igen på fredagen den 18.

Nu sitter jag här 3 år senare och har varit Kristianstadbo i nästan 3 år också. Så som det känns nu så komemr jag aldrig lämna Kristianstad, i alla fall inte kommunen. Är för tillfället rätt trött på att bo mitt inne i stan, men det är väldigt bra att bo nära stationen när man pluggar i Malmö.


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!