Jobbat!

Har jobbat både tisdag och onsdag denna veckan. Skulle sedan egentligen varit ledig idag och imorgon, men det sket sig. Jag var "tvungen" att hoppa in o jobba både idag och imorgon. Hon som skulle joura dessa näter blev sjuk. Så en annan hoppade in och tog hennes nätter vilket innebär att jag fick ta hennes dagar istället. Jag hade hellre tagit jourerna, då hade man i alla fall varit ledig på dagarna och hunnit göra en massa. Som till exempel åka och bada, har tvätt som jag måste ta reda på, plus att lägenheten skulle behöva sig en omgång. Får ju städa nu när både mina föräldrar och min syster och hennes särbo kommer. (Vi kallar de särbo, för de har varsin lägenhet, men bor för det mesta hemma hos syrran). 

Dagen idag har inte varit speciellt bra, dels har det varit jättevarmt och dels så har man blivit kallad både det ena och det andra. Det är nämligen så att vi har en äldre man på boendet som inte bryr sig om sin egen hygien, så idag var det då dags för han att duscha. Detta ville inte han, men det behövdes sist han duschade var i söndags. Jag försökte locka med att allt, allt ifrån att han fick hjälp med att plantera sina blommor till att han kunde gå o lägga sig igen efter duschningen. Men inget lyckades, så helt plötsligt så sade han "Håll käft, kärringjävel". DÅ blir man rätt paff, speciellt när man är van att han inte prata så mycket över huvudtaget. Efter en stund när jag hade varit inne hos ett antal gånger så säger han helt plötsligt att han skall köra upp sin hand i min f'''a. Hur skall man tolka detta?? Jag blev både förvånad och ledsen, speciellt när jag sedan berättade om detta för en annan som jobbar där. Hon reagerade inte. det var precis som om hon tyckte att det var helt normalt.

Det finns egentligen inget att göra åt det hela, det är bara att bita i det sura äpplet, och låtsas som om ingenting har hänt. OM man skall försvara han, så får det väl bli genom att säga att han är utvecklingsstörd. OM nu detta kan vara ett försvar. Jag vet egentligen inte hur mycket man skall tåla!

Ha det bra! NU väntar sängen, börjar klockan 7 imorgon.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!