Skäms!

Hade för en stunds sen en reperatör av tvättmaskinen ute. Jag har ju inte haft någon fungerande tvättmaskin sedan förra söndagen. "Trodde jag". Det visade sig nämligen att det inte alls var något fel på tvättmaskinen, utan det berodde på att jag hade haft för lite tvätt i maskinen. Jag hade tvättat en tröja till Jimmy, det är inte tillräckligt för att trumman skall snurra tilltärckligt fort så att den kommer upp i tillräckligt hög hastighet. Reperatören sade att det räckte med att man slängde in en handduk. Så att det åtminstone fanns två plagg i trumman. Det var rädd genant att behöva kalla på en reperatör för en sådan sak. Jag lärde mig i alla fall en sak, att arbetskläder får man inte tvätta i vanliga hushållsmaskiner, i alla fall inte om man vill att garantin skall gälla. Så hädanefter så får min sambo tvätta sina arbetskläder nere i källaren.

Jobbade under gårdagen, har aldrig varit med om att en tur gått så på fort som den gjorde igår.  Jag började jobba 7:00 och slutade 15:00. Detta brukar var den tur som är segast, men inte denna gången. Vet inte var det riktigt berodde på, det var inte speciellt mycket att göra. Inga larm eller liknande. Det avr lite städning och tvättning som gällde, men det var mycekt dötid. Nu är jag ledig i nästan två dagar, skall inte börja jobba förrän vid halv fem på torsdag, sedan jobbar jag ända till halv nio på fredag morgon. Men det gör inte så mycket, som tur är så är det sovande jour. Oh, det är säkert jag jobbar hellre sovande jour än vaken jour. har gjort detta en gång, och jag säger förhoppningsvis aldrig mer.

Har ringt RoDeOn idag igen för att försöka få ett svar, angående möjlig operation i Kristianstad.  Hon var fortfarande sjuk, det är så typiskt. Får hoppas att hon är där imorgon. Jag vill ju så gärna att min operation sker här i Kristianstad. Detta hade underlättat jättemycket.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bara fortsätt ringa !!!

Jag kan göra det anars det funkade ju med syrran när jag ringe och morrade :-)

2009-06-24 @ 18:41:53
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!