Efter helgen!

Helgen som gick började i torsdags med ett besök på djursjukhuset i Hässleholm. Hade en tid klockan ett, kom inte in förrän en halv två.  När klockan var närmare två så åkte jag och min sambo till Råå Vallar utan Rex. De ville ha han kvar för observation och utredning. Men veterinären sade att Rex mest troligen hade drabbats av Borrelia. Det kändes jättetråkigt att lämna han där, men vi hade i princip inget val.

Det sköna var att jag och JImmy har fått nästan en hel helg för oss själva. Vi styrde mot campingen Råå Vallar, det gick inte så bra. Vi körde efter GPS, men ledde oss helt fel. Men till slut så hittade vi dit i alla fall. Vi satte upp tältet och satte iordning bord och stolar. Gardinerna sattes upp i tältet, det blev väldigt mysigt. Då detta tog rätt lång tid så bestämde vi oss för att käka ute, det blev Pizza från en pizzeria i Raus. Dem var helt underbara, nästan så att de slår pizzorna på Gamlegårdens Restaurang. Under tiden som vi satt oh käkade så regnade det, det var så jättemysigt att sitta i vagnen och lyssna på hur regnet slog emot taket.

Det blev en lugn och skön kväll framför teven, vi hittade en kanal som sände Big Brother. Det var kul att se dessa program igen.

På fredagen så bestämde vi oss för att ta en tura över till Helsingör. Det är ju inte så kul att bara sitta i vagnen hela dagen. Det blev inte så mycket handlat i Danmark, men lite bröd och marmelad blev det i alla fall. På eftermiddagen efter vårt besök i Helsingör så dorg JImmy upp mig i Kärnan. Jag har inte varit här innan, men fy va högt det var. Det kändes som om benen skulle vika sig på väg upp. Men vilken härlig utsikt man hade när man väl hade kommit upp.

På kvällen så kom Jessica och Henrik. (dvs min syster och hennes pojkvän). Vi åt och drack hade det hur kul som helst. Vi spelade kort, och jag förlorade som vanligt. Men det heter "Tur i kärlek, otur i spel". Hade från början tänkt att spela lite kubb, mne det regnade på kvällen så det blev kortspel i stället. Kvällen avslutades med att jag och Jimmy satt och kollade på Big Brother.

PÅ lördagen så sov vi rätt länge, det var första gången som vi sov så länge. Detta berodde på att vi inte hade någon hund som komk och väckte oss. Vi skulle ringa djursjukhuset vid halv tolv. Detta gjorde vi och fick reda på att vi kunde komma och hämta Rex. Vi hämtade han vid två-tiden. Det av jättekul att träffa han igen. Det var bara två dagar han var inlagd, men det kändes som en hel vecka. Det var så tomt utan han. På eftermiddagen så kom mina föräldrar, vi grillade och fikade. Sedan satt vi och planerade nästa helg. Då styr vi nämligen vår kosa emot Ullared. Denna gången bor vi i stuga.

PÅ söndagen så var det dags att plocka ner tältet, och åka hem. Vi hade tur när vi plockade ner tältet, vi han nämligen plocka ner det och få in det i vagnen innan  det började regna. Det regnade hela vägen hem. Men det gick bra ändå.

Igår var det dags för redovisning i skolan av återbruk och rörelse. Jag hade min tågvagn med mig och det funkade bra. På morgonen i går så var jag och lämnade blod, detta är en sak som känns väldigt bra att göra. Det kan ju vara just du som behöver blodet. Eller så kan det vara så att det är någon annan i min närhet som behöver blodet. Nackdelen är bara att man blir så trött. Denna tröttheten sitter fortfarande i, var förvisso jättetrött redan i söndags. Men men det är säkert inget att oroa sig över, det går över när man blir gammal.

Dagen idag har jag mest spenderat framför datan, har lite saker som måste göras färdigt till skolan. Skolan tar ju snart slöut. Det skall bli skönt att det snart är över. Då menar jag inte bara denna terminen utan snart är jag färdig med hela min utbildnig. Det dröjer förvisso ända tills januari nästa år men ändå, men jag ser slutet.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!