Ny favorit kladdkaka

Jag som många andra tycker om att avnjuta en god kladdkaka, med en liten klick grädde eller en eller två skopor vaniljglass. Har idag hittat en ny favorit bland kladdkakor. Detta är en kladdkaka med smak av Dumle. Tänkte bjuda på detta receptet till er som läser denna blogg.


Dumlekladdkaka

6-8 personer

Ingredienser

100 g smör

170 g dumlekolor

2 ägg

2 dl socker

1½ dl mjöl

4 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

½ tsk salt


Gör så här

Smält smöret och dumlekolorna så dom också smälter.
Vispa ägg och socker pösigt.
Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i smör- och dumleblandningen.
Häll smeten i en smord och bröad (bröa med kokos eller ströbröd) rund form med löstagbar kant.
Grädda i 175 grader i ca 20 min.
Servera med vaniljglass eller grädde.



Dumlekladdkaka




Jag hoppas att ni kommer att uppskatta den kladdkakan lika mycket som jag uppskattar den.

 


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!