Snöblask!

Nu har den första snön fallit ner från skyn och landat på våra hustak. Jag tycker vanligtvis om snön och tycker inte det finns något finare än vita hustak. Men då skall det också vara så kallt så snön stannar kvar, sedan får jättegärna solen lysa så att det blir så ljust och fint ute. Men nu är det bara trist, sen tycker jag även att det är lite för tidigt för den första snö.

Speciellt när man har hund så är detta inget väder som jag föredrar. Speciellt då inte idag när sambon körde redan vid 6, vilket innebar att han inte hann gå ut med Rex. Så då fick jag kravla mig upp ur den varma sängen och slänga på mössa och vantar. Så nu sitter jag här, kan inte gå och lägga mig igen. Dels så har värmen i sängen försvunit, dels så är jag för pigg. Men sedan kan man inte göra speciellt mycket hemma iheller då, det skall vara tyst i trapphuset mellan 22:00 och 08:00.

Sedan att detta inte riktigt accepteras av alla kan väl inte jag hjälpa, men jag gör vad jag kan i alla fall. Så sent som i lördagsnatt så ringde vi till jouren. Det var nämligen så att när vi kom hem ifrån kusin- och kusinbarns fest så trodde vi att vi hade stegat rakt in på Grands Nattklubb. En av våra grannar spelade så att det hördes i hela trappuppgången. Detta är inte speciellt kul, när man inte vill något annat än att gå och lägga sig. Jag hade kanske inte brytt mig om det var första gången som de spelades högt i just denna lägenheten. men nu är det så att han åtminstone har fest och spelar högt ca 5 gånger i månaden. Detta kan då både vara en onsdag, en fredag eller en lördag.

Sedan är inte detta nock, utan vissa i trapphuset envisas med att röka i just trapphuset. Detta är en sak som jag inte klarar av. För det första så luktar det så jävla illa, sedan så klarar inte min astma röken iheller.

Så med detta sagt så är det jag som beger mig ner till ABK:s kontor idag. Jag känner mig just nu som en gammal tant som bara klagar och klagar. Men man måste faktiskt göra sin röst hörd, annars finns risken att man blir överkörd av de som vågar.

NI får ha en bra dag! Stora kramar!

PS. Skänker en extra kram till Sandra idag som ligger hemma och är sjuk. DS.


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!