2010-04-15

Nu är det torsdag, vilket inenbär att det är mindre än en vecka kvar till operation. När jag var på Aleris den 19 mars. Så kändes det som om det var hur lågn tid kvar som helst, men nu sitter jag här och inser att det bara är 6 dagar kvar innan jag skall befinna mig på CSK. Detta känns jätte konstigt, det känns som om man inte riktigt är beredd på vad som väntar. Eller egentligen vet jag vad som väntar, men det är precis som om det inte har fastnat i hjärnan ännu. Det känns mer och mer som om detta inte är rätt val för mig, hur skall jag klara av detta. Eller så är det fjärilarna i magen som spökar redan. jag utgår från att det är så, jag vill ju ingenting annat. Jag har ju väntat i cirka 2 år nu, så nu är det min tur. Speciellt när det finns de som "bara" har väntat sedan i december månad 2009. Men så är det!

Det jag är mest rädd för är nog att det inte går bra eller att de får öppna mig helt. Och hur kul är det?? Det är väl ingen som vill ha ett blixtlås på magen. Men sånt är livet. Jag tycker att det passar bättre med ytterligare 5 titthål, jag har ju redan 6 ärr efter andra operationer. Eller egentligen är det 8, men jag har 6 titthål och 2 öppna ärr. En annan sak som jag inte ser fram emot är den här förbaskade smärtan som kommer att infinna sig i mina axlar efter operationen.

Det är ju nämligen så att de blåser upp buken med gas, detta för att de skall kunna komma till ordentligt. Det är en av anledningarna till varför man skall gå ner i vikt innan operationen. För hos oss som är överviktiga eller lider av fetma, så är levern förstorad av fett. Men efter ett antal veckor så har man tappat så pass mycket fett ifrån levern så att den nästan klassas som "normal".  Det här med att de blåser upp buken är även en av rutinerna inför en gallstensoperation. Så därför vet jag vad jag pratar om. Denna smärtan var den värsta. I alla fall innan jag fick problem med mitt hematom. Speciellt om man då som jag lider av en whiplash, som jag så olyckligt fick när vi åkte av vägen januari månad förra året.

Nu skall jag fortsätta packa!


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!