Mål uppnått!

För en tids sedan så skrev jag att mitt första delmål när det gäller min vikt är under 140 kg. Där är jag nu, och det är fortfarande nästan 2 veckor kvar till min GBP. Så det jag går ner nu är bara ett stort plus. Nästa mål som jag har är 130, och detta skall belönas. När jag har nått mitt andra delmål så skall jag ringa och boka en klippning. Känns som om det är dags nu. Det är ett tag sedan sist.

Men sedan är frågan hur man skall belöna sina delmål och hur många delmål skall man ha. Det hade varit kul om hade kunnat belöna sig själv på något sätt, men ändå inte på ett sätt som innefattar att äta något eller att handla kläder. Det är ju knappt lönt att köpa kläder nu, de kommer snart att vara alldeles för stora. Då är det bättre att "nosa" i min mors eller min syster garderob. Det finns säkert något i dessa garderober som passar mig om ett tag. Sedan har ju även en hel låda med kläder som passade innan när jag använde mig av viktväktarna. Men som just nu är för små.

Nu tycker jag att ni som läser min blogg kan komma med olika förslag när det gäller olika delmål. Det kan ju även vara en belöning som min sambo kan ha nytta av........


Kommentarer
Postat av: Lena

Böcker, biobesök, spel till datorn, filmer, spa, nagelvård, massage, hårvård, något snyggt till hemmet osv. Håller med om att vi är vana vid att belöna oss med mat, och det måste vi sluta med. Kläder är ju också ganska meningslöst. Fast lite kläder kan du ju köpa på t.ex. Tradera och sedan sälja där igen :) Snart är det dags!! Ser så fram emot din rapport om hur det var/är så att jag är beredd när det är min tur :)

2010-04-09 @ 20:41:30
URL: http://zitalena.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!