Mindre än 2 veckor kvar!

NU är det som sagt mindre än två veckor kvar till min operation. Jag börjar redan bli nervöls inför ingreppet, men det kommer säkert att gå bra. Men ändå!! Har nu under påsken inte riktigt varit jätteduktig på att pulvra, men har ändå hållt mig till ca 800 kcal per dag. Man känner sig lite "sjuk", att räkna kcal, men är det som krävs så gör jag det. Det var väl egentligen så att jag kunde ha pulvrat hela påsken, men det kändes inte riktigt kul att göra det. NU skall ni inte tro att jag har ätit en massa onyttigheter, för det har jag inte gjort. Ni som känner mig vet att detta är ett stort steg i rätt riktning för mig. Hade detta varit bara för ett år sedan så är det jag som hade haft handen i påskägget hela tiden.

Det som jag borde skärpa mig med är det här med motionen, det blir inte så mycket sådan. Jag satt här innan och tänkte på hur mycket jag egentligen tränade innan jag träffade Jimmy. Då var det så att jag hade årskort på gymet i Lund, och utnyttjade detta varannan dag, det spelade ingen roll om det var en dag mitt i veckan eller lördag och söndag. Till gymet skulle för ett pass åp cirka 1 till 1½ timme. Jag mådde hur bra som helst då. Detta räckte inte för mig, jag tränade även på Friskis & Svettis Eslöv. Det kunde röra sig om 3 till 5 pass i veckan.

Men sedan flyttade jag till Kristianstad och allt detta rann ut i sanden. jag kan tänka mig att min syster är glad för detta. Då hon träffade Henrik genom att vara värd. Det var nämligen så att jag var värd för passet som hölls och fortfarande hålls i Stehag. Men när det blev tal om att jag skulle flytta till Kristianstad så frågade jag min syster om hon ville bli värd istället för mig. Detta tackade hon ja till, och på den vägen är det. Detta är nu ca 3½ år sedan.

Jag kommer ihåg hur roliga passen är på Friskis och ångrar att jag inte har fortsatt. Men man skall aldrig säga aldrig, helt plötsligt så står jag där på gympapasset igen. Det blir dock inte i Stehag eller i Eslöv, utan det blir då i Kristianstad. Tänkte prata med de under nästa vecka och höra om man kanske kan lösa ett "prova på kort" eller liknande. Jag vill ju inte köpa grisen i säcken.


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!