Dag 1, onsdagen den 12 maj.

Då har man nästan precis kommit hem. Känns helt ofattbart at jag redan har fått komma hem. Det är ju bara ett dygn sedan jag pkte i väg till Avdelning 72. Jag åkte hemifrån igår vid 11:30 tiden och har nu kommit hem och klockan är runt 14:00. Snacka om löpande band principen. De gjorde 7 operationer under gårdagen. Så snacka om att de jobbar snabbt, Kirurgen berättade att de har cirka  22 minuter, mellan varje patient. Eller rättare sagt, dessa 22 minuter är när de syr sista stygnet på den ena och tills de sätter "kniven" i nästa. Så man får ju verkligen hoppas att de inte stressar för att hinna med så många operationer per dag. Det hade ju inte alls varit bra.

Jag blev opererad vid 14-tiden igår, och gick själv ner till operationsalen. (Detta är krav att man skall göra detta) Men som tur va så slapp jag gå tillbaka till avdelningen. Första gången jag vaknade efter operationen så var klockan runt halv fyra. Så det är egentligen ingen operation som tar lång tid, utan det är ju en stor operation när det gäller vad de gör. Sedan så handlar det även om att, har det inte uppkommit några komplikationer under det första dygnet så är risken liten att det sker något senare. Så därför blir man i regel hemskickad redan dagen efter.

Så fort sköterskorna hade sett att jag hade vaknat så var det dags att gå upp. Man kan absolut inte ligga och dra sig. Vila fick man göra när man blev gammal. Jag kom dock inte så långt, utan jag kom till toaletten, sedan var jag så yr och allting snurrade. jag ville bara tillbaka till sängen.

Men det gick fort över och jag kom in på rummet igen vid 18-tiden. Jag hade egentligen tänkt att Jimmy skulle få komma och besöka mig på kvällen. Men jag orkade helt enkelt inte det. Man sov lite sedan så var sköterskorna inne och såg till dels så att man drack och dels så att man var uppe och gick.

Under en GBP så blåser de upp magen. Detta för att kunna se ordentligt. (Detta göres även under en galloperation) Så jag var beredd på att jag skulle få ont (eller rättare sagt ännu mera ont) i min nacke och mina axlar. Men än så länge så har jag inte känt någonting. Detta är jag verkligen glad över, det räcker med smärtan som jag har ändå.

Nu skall jag gå och vila. Har inte sovit ordentligt under natten.


 Big Hug  







Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!