Dag 2, torsdagen den 13 maj.

Då har det gått ytterligare en dag och jag börjar mer och mer inse vad jag har gjort. Ibland känns det som om jag har valt fel. Men sedan så inser jag att det har jag inte alls gjort, utan detta var den enda och sista utvägen för mig. jag hade aldrig klarat att äta mig ner i vikt. Då är det bättre att göra något sånt här. Nu går jag ner i vikt och det är ju det jag vill. jag vill kunna gå in i vilken butik som helst och bara ta ett klädesplagg och sedan inse att detta passar. Detta är en dröm som jag har haft länge och nu har jag tagit det första steget dit, förvisso så dröjer det ett tag innan jag kommer att köpa nya kläder. Jag har kläder i mindra storlekar och dessa skall jag först försöka att använda. Det vill säga om man inte bara försvinner.

Till er som funderar eller har bestämt för en GBP, gör en vätskelista när ni kommer hem. Jag fick tipset ifrån dietisten och tyckte först att det var lite dumt. Men jag har jättestor nytta av denna. Det är mycket lättare att se och ha koll på hur mycket man får i sig. 

Har märkt att jag har blivit ännu mer känsligare mot laktos än vad jag var innan. Detta är rätt jobbigt, då det mesta innehåller laktos. Men jag är verkligen glad över att Valio har ett sådant stort utbud att laktosfria produkter. I och med att jag dricker fil, youghurt eller mjölk till frukost. 

Så här ser en dag ut för mig:
8:00 Frukost: fil/ youghurt/ mjölk
10:00 Mellanmål: fil/ youghurt/ mjölk/ utspädd juice
12:00 Lunch: soppa
14:00 Mellanmål: fil/ youghurt/ mjölk/ utspädd juice
16:00 Kvällsmat: soppa
18:00 Mellanmål: fil/ youghurt/ mjölk/ utspädd juice

Skall ta kontakt med dietisten och fråga om jag skall lägga in ytterligare ett mellanmål på kvällen, eller om det räcker.

 Big Hug  






Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!