Dag 6, måndagen den 17 maj

Snart är det en vecka sedan jag blev opererad, jag kommer  ihåg hur nervös jag var redan på måndagen förra veckan. Men nu är jag så glad över att jag har tagit detta steg mot ett lättare och framförallt friskare liv. Inte för att jag har varit sjuk mycket eller så, men det finns ju en del som säger att just övervikt är en slags sjukdom. Jag kan till en del hålla med om detta, men inte till fullo. Jag kan erkänna att mycket av min övervikt kommer av att jag har ätit mig till det, men sedan tror jag även att generna spelar in en stor roll. Men i alla fall, nu har jag tagit steget till ett nytt liv. Detta är absolut inget som jag ångrar, men jag önskar att jag hade kunnat fått det gjort tidigare. Det är så tråkigt att det skulle ta lite mer än 2 år innan det väl blev av.

Jag har kommit fram till att filmjölk utan någonting i, är helt underbart. Tur att det finns laktosfri filmjölk. Det är så friskt på något sätt. Innan när jag åt filmjölk så hade jag alltid både kanel och socker på min filmjölk. Men som jag skrev innan så har nu mera ingenting på. Vi får lov att ha lite kanel på, men jag ahr inte velat detta. Kanske kan lyxa till det någon gång och strö över lite lite kanel. Mest för att få en annan smak.

 Big Hug  






Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!