Dag 7, tisdagen den 18 maj.


Nu är det en hel vecka sedan jag blev opererad. Det känns som om denna veckan har gått jättefort. Jag trodde att det skulle gå långsamt, detta på grund av att man knappt orkar göra någonting ännu. Men jag hoppas att det snart kommer, jag vill ju komma igång med träningen.

När jag startade min viktresa så vägde jag så mycket som 150 kilo, nu är jag nere på 127. Snacka om att rasa i vikt. När jag vägde mig innan operationen så vägde jag cirka 132. Så på denna veckan så har tappat ytterligare 5 kilo. Nu är det så att jag själv börjar se det också. Det är ofattbart att det kan gå så snabbt, jag rör mig knappt ju.

Att det nu har gått en vecka betyder att jag bara har en vecka på mitt flyt. Det skall bli så underbart att får börja äta pure. Det jag ser fram emot mest är faktiskt min sambos potatismos. Det är kanske inte det bästa, emn någongång så kan man faktiskt unna sig något så gott som potatispure/ mos. Det börjar nämligen bli väldigt tråkigt att äta all sin mat med sked. Det är ju så svårt att äta soppa med sked. Skall även bli kul att kunna välja lite mer vad man kan äta och så kan man ju alltid laga sin mat själv. Visst man kan göra egna soppor, men jag är inte den personen som tycker om att göra soppa. Om det då inte är ärtsoppa, och det är nog inte det bästa att äta när man är nyopererad.

Ha en bra dag.


 Big Hug  






Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!