Dag 8, onsdagen den 19 maj

Har idag pratat med en av sköterskorna på avdelningen. De ringer hem till en, efter en vecka. De vill har reda dels på hur man mår och hur mycket vätska man får i sig. Jag mår hur bra som helst, men mitt stora problem är det här med vattnet. Just att dricka vatten står mig upp i halsen. jag tycker inte att det är gott längre: Men hon som jag pratade med sade att jag kan blanda i lite Fun Light. Man skall egentligen blanda den 1 + 9, men hon rekommenderade mig att ta 0,5 dl saft och sedan fylla upp med vatten till 1 liter. Detta skall sedan vara slut innan jag går och lägger mig på kvällen. Får börja med detta imorgon, men blandar nog en liten flaska idag. Jag både tror och hoppas att detta kommer att gå bättre.

Jag har nu bytat alla förband, i alla fall de som sitter över som ett skydd. Under dessa så sitter det "kirurgtejp" och under dessa så finns min små hål. Som är sydda med tråd som försvinner själv. Det vill säga om man inte har den oturen att tråden inte absorbderas av kroppen. jag råkade ut för detta när jag hade opererat bort min galla. Det slutade med att jag fick gå ner till vårdcentralen för att plocka de stygn som inte hade absorberats. Får hoppas att jag inte har samma otur nu.

 Big Hug  






Kommentarer
Postat av: sandra

heeej! visst ja, jag glömde svara på det smset. kom på de nu när jag läste din kommentar.

ärligt så har jag NO CLUE. han är jättesvår. ring och fråga min mamma. hon har säkert något förslag. jag har verkligen ingen aning. har skitsvårt själv. :S kram

2010-06-07 @ 00:33:23
URL: http://saaaandii.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!