Måndagen den 3 maj. Sitter på tåget til...

Måndagen den 3 maj. Sitter på tåget till Klippan för att där kunna jobba. Marianne ringde mig under gårdagen och berättade att hon inte kunde jobba denna veckan. Då hon tyvärr har dragit på sig en lunginflammation. Jag var i valet o kvalet igår om jag skulle åka 6:50 eller 7:50. Det är nämligen så att jag har inte blivit tillfrågad av Siv (hon som har hand om vikarier, frånvaro med mera). Så vi får se om hon ringer. Jag kunde ha stannat hemma o väntat på samtalet, men det länder inte rätt emot eleverna. Då hade de inte haft någon lärare förrän efter klockan 9. Detta kändes inte riktigt rätt, så därför tog jag beslutet att åka sedan 6:50. Jag har en väldigt stor fördel, jag har varit i denna klassen under en väldigt lång tid så jag känner eleverna, och eleverna känner mig. Så jag har planerat sådana saker som jag vet, att de antingen klarar av eller som gör att de får något att bita i. Nu har Siv ringt:-) Jag kan lugnt åka vidare till Klippan. Nu skall jag försöka få någon minuts sömn. Har sovit som en kratta denna natten. Misstänker att det beror på sängen. Det är nämligen så att jag bytte tillbaks till min gamle säng under helgen. Har ända sedan jag blev opererad legat på Jimmys sänghalva. Men min sänghalva tycker inte om min rygg och nacke, eller så är det tvärtom. Hoppas att jag kan byta sänghalva ikväll. Ha en bra dag. Kram Jennie


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!