Sista jobbedagen!

   Igår så jobbade jag min "sista" dag på Antilopen. I alla fall på någon vecka. Jag skall på genomgå min operation. Jag käner redan att magen är full av fjärilar, hur skall detta bli till på tisdag. Jag kommer väl att "explodera" av nervositiet. (eller hur man nu stavar det).

I alla fall, igår så var det en bra dag. I onsdags så var det en annan lärare inne i klassrummet på morgonen. Då vi diskuterade lite vad som hade hänt under tisdagen. Vi bestämde gemensamt i klassen att vi skulle ha regler som vi skulle följa. Inte för att jag skall bestämma hur de andra lärarna skall sköta denna klasse. Jag är bara vikarie! Men det kändes som om detta behövdes, nu skall ni inte tro att det var några nya regler. Utan det är regler som egentligen handlar om hyfs och om hu man uppför sig.

1. Vi ska vara snälla mot varandra. Inte slåss eller säga dumma saker.

2. Vi räcker upp handen när vi vill säga något.

3. Vi sitter på vår egen plats och arbetar.

4. Vi lyssnar och är tysta när någon annan pratar.

5. Vi visar respekt för de som är äldre.


Är det för mycket begärt att elever som går i 1:an och 2:an skall klara av detta. Det tycker i alla fall inte jag. Så ny sitter dessa "regler" på anslagstavlan i deras klassrum. Sedan om de får sitta kvar när ordinarie lärare kommer tillbaka vet inte jag. men jag pratade med henne igår och det verkade på henne som om hon tyckte att det var bra.


Big Hug




Kommentarer
Postat av: sandra

heeeej.



tänkte bara fråga, du har inte pluggat historia eller matte B på senare tid? tänkte om du hade böcker jag möjligtvis kunde låna. dem är så himla dyra att köpa, så tänkte chansa och fråga dig. matematik 4000 kurs B grön & alla tiders historia maxi behöver jag.



bara en chansning.



kram sandra

2010-05-07 @ 18:40:51
URL: http://saaaandii.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!