Fördelen med Tupperware!!

Jag har innan tyckt det har varit jobbigt att koka ris, jag tror att ni är många som håller med mig! Inte bara det att man skall veta hur mycket ris det går, utan man måste passa det så att riset inte kokar torrt. I våras så var jag på Tupperware-demonstration hos min mor, där blev jag introducerad för EasyRice.



I denna produkt så kokar man riset i micron. Jag tror aldrig att vi har ätit så mycket ris som vi har gjort sedan jag fick denna av mor & far i våras när jag hade namnsdag. Det riset jag använder nu är ett ris som blir färdigt på bara 15 minuter. Det är perfekt, nästan så att man inte hinner laga det man skall ha till.

Det finns en annan smart plastprodukt också ifrån Tupperware, hittar ingen bild på den. Men den är även till micron, den är superbra när man skall koka potatis, grönsaker och annat man kan koka. Ett tips som jag hörde är att man kan göra sådana påssåser, perfekt att göra i micron. Jag har själv inte provat, men jag hoppas att jag kan göra det inom en snar framtid. Jag har önskat mig en sådan av mor & far i födelsedagspresent. Vi får se!!

NU skall jag äta middag, idag blir det stekt lax, ris, gröna ärtor och en kall creme fraiche sås med smak av dill och citron.

 Big Hug  






Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har aldrig varit någon stor riskonsument, gillar pasta bättre, men detta var ju en smart idé. När det gäller pasta så kokar jag ett helt paket fullkornspasta och styckfryser den (på en plåt) och sedan har jag dem i en plastpåse i frysen. När jag skall äta tar jag bara en liten näve och lägger i en skål med varmt vatten, och pastan är tinad och klar att äta på en minut eller så. Den smakar och ser ut som om den är nykokt. Det är mitt tips! Kram

2010-10-07 @ 05:05:34
URL: http://zitalena.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!