I gång igen!!!

Igår började jag återigen träna, eller rättare sagt smygbörjade redan i tisdagskväll. Då jag var nere på badhuset och simmade lite, men anledningen till att jag var där, var så klart vattengympan. Träffade på en tränare som jag inte haft nöjet att träffa innan. tyckte inte riktigt om hennes pass, men det var en bra genomgång av kroppen i alla fall. Efter passet så var det dags för Aufguss, denna gången med pepparmyntsolja. Av ledaren så fick man en droppe pepparmyntsolja i händerna, detta skulle gnidas in och sedan skulle man hålla händer intill näsan för att kunna dra in. Det var väldigt lätt att råka komma åt ansiktet. Eller rättare sagt ledaren sade att vi skulle försiktigt smörja in ansiktet. Jag är tur att jag inte gjorde detta, råkade få lite lite på kinden. Det sved som in i helvete. Detta glömde ledaren berätta, men det var riktigt skönt att andas in detta. Det verkligen rensade luftvägarna. Det var en skön aufguss, men ack så varm.

När jag kom hem så hade jag precis som en brännande känsla i händerna. Det var jättejobbigt, kändes precis som om jag hade bränt bägge händerna. Jag försökte med mycket, kyla, värma, tvättade händerna (både med schampoo och tvål) men inget hjälpte. Det tog nästan 3 timmar innan denna känslan försvann.

Igår var det dags att återigen ta träningsväskan och bege sig ner till sjukgymnasten för att komma igång igen. Har var ju varit förkyld till och från den sista tiden, eller så har jag jobbat. Det var riktigt skönt att komma igång igen, på fredag är det dags igen. När jag kom ut i omklädningsrummet så såg jag att det var ett "okänd" nummer som hade ringt. Det visade sig att det var Arbetsterapeuten, från vårdcentralen. Den handlade om min vänstra tumme/ handled. Hon ville träffa mig, för att kunna ge sin utlåtelse angående min tumme. Fick en tid till henne redan igår eftermiddag, var där vid tre-tiden igår. Hon berättade för mig att det inte visade något brott/ spricka på scaphoideum (båtbenet). Men hon kunde inte utesluta det ändå, då det endast gjordes en vanlig röntgen och ingen magnetröntgen. Jag fick i alla fall ordinationen att vila handen så mycket som möjligt, fick även ett handledsstöd som jag skall bära. Det är inte bekvämt, men det känns som om det hjälper.

Nu skall inte jag klaga mer!!

Ha en bra dag!

   Big Hug






Kommentarer
Postat av: Lena

Vad är aufguss? Har aldrig hört talas om det...

2010-10-10 @ 15:47:23
URL: http://zitalena.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!