Så underbart med träningsvärk! Jag var ...

Så underbart med träningsvärk! Jag var och simmade igår. Det blev inte så många meter, men i alla fall cirka 500. Jag kände mig väldigt nöjd med detta. Var ju även med på vattengympan. Detta är ett träningspass som jag skall göra till en vana. I alla fall en gång i veckan. Annars blir man ju fattig! Det kostar ju faktiskt en del. Dels vill de ha 60 kronor i inträde, sedan kostar själva vattengympan en tjuga. Då är man uppe i 80 kronor per gång. De har ett tiokort som kostar 720, men detta var inget som de ville sälja. Konstigt kan feta tyckas, men det handlar om att de skall försöka dumpa priset så det ligger på max 600. Detta kan ju vara bra. Men med tanke på att jag skall rinna nästa vecka också, på är jag snart uppe i den summan som det hade blivit om jag hade kort ett 10-kort. Jag kände mig som en ny människa igår efter simningen och vattengympan och speciellt efter bastun. De har något som heter aufguss, det är som ett vanligt bastubad fast man häller vatten med eteriska oljor på stenarna. Sedan viftar de med en handduk så att detta sprids överallt i bastun. Detta är riktigt underbart. Det blir verkligen varmt när man viftar med en handduk. Idag har jag jobbat. Sitter redan nu på tåget hem, skulle egentligen jobba till halv 6. Men de sista barnen blev hämtade redan halv 5. Detta var sätt skönt, speciellt då jag annars hade fått vänta i cirka 45 minuter innan tåget hade gått. Några barn var schemalagda till kvart över 5. Men dessa gick hem redan vid halv 5. Detta var riktigt skönt, det är ju faktiskt fredag. Då är det skönt av komma hem lite tidigare. När jag kommer hem så blir det först en runda med Rex. Sedan blir det en skön kväll hemma framför teven, kommer dock sitta där själv men det kan vara rätt skönt. Jimmy är på någon firmafest, eller vad det nu var. Jag tror att det var någon slags grillkväll. Så det blir en lugn kväll framför teven tillsammans med Rex och min stickning! Ha en bra dag. Kram Jennie


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!