200 inlägg

Såg precis att jag har skrivit 200 inlägg nu. Det är kanske inte så väldigt många, men jag är rätt nöjd med det. Visst kunde det ha varit fler, men ändå.

Har idag jobbat min tredje dag på förskolan. jag trivs jättebra, och har verkligen kommit in i arbetslaget. Både på den avdelningen jag är på, men även på våran fadderavdelning, plus att jag har kommit in i gemenskapen med den andra personalen. Jag kan dock inte namnen på alla ännu, i alla fall inte på personalen. Men detta kan egentligen kvitta, tycker i alla fall jag... Jag lägger hellre energi på att lära mig barnens namn, speciellt när det gäller uttal. Det är inte lätt när det ztavaz på ett sätt, men uttalas på ett annat vis.

En sak som jag har reagerat väldigt mycket på, är det här med lunchen. Det är nämligen så här, att om du jobar inom förskolan, så har du rätt att äta pedagogiskt. Detta tycker jag är jättebra, speciellt då min kropp kräåver lagad mat två gånger per dag. Men som det känns nu så är jag en av de få i personalstyrkan som äter lunch. Jag tycker dels att det är trevligt, plus att man får en chans att sitta ner och prata med barnen. På avdelningen som jag jobbar på, så är det bara jag som äter med barnen. Först trodde jag att det berodde på att maten inte var god, men jag tycker att den. Den lagas ju på plats. Bara detta är positivt. Struntsamma, jag kommer att fortsätta äta med barnen.

Jag har den sista tiden, sagt att jagv återigen måste komma igång med träningen. Nu känns det som om jag både har hittat motivationen och en träningsform som jag tycker om och trivs med. Jag var nämligen för första gången på flera nere på ett gym igår. Jag träffade en instruktör och fick ett program som är framtaget att passa mig. Dels på grund av min nacke/rygg och dels för att jag skall få en riktigt genomkörare av hela kroppen. Så imorgon så är det dags igen.

Nu skall jag snart gå och lägga mig! Ha det bra! kram Jennie


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!