Första dagen på nya jobbet! Det känns kons...

Första dagen på nya jobbet! Det känns konstigt i magen, samtidigt som det är en underbar känsla. Jag har ett arbete att gå till med ett ordentligt schema. Jag behöver inte sitta hemma och vänta på att telefonen ringer! Det känns riktigt skönt! Som det ser ut nu, så har jag en heltidstjänst som varar till och med den 31 mars. Detta innebär att jag vet vad jag skall göra fram tills dess! Så länge som det är sådant här slabbeväder, så tar jag bussen till jobb! Har dock kommit fram till att jag tjänar en hel del genom att gå antingen ner till Resecentrum eller till kyrkogården. För om jag tar bussen hemifrån, så får väntetid tills nästa buss! Visst det rör sig bara om cirka 20 minuter! Men då jag inte är någon morgonmänniska, så är 20 minuter hyfsat lång tid! Får se senare idag hur mitt schema ser ut! Idag ville jag inte komma försent, så därför åkte jag hemifrån redan halv 7! Jag börjar inte förrän halv 8, men bussen är inte på Gamlegården förrän några minuter efter halv! Jag tror säkert att det senare kommer funka med denna bussen! Men just första dagen så kan man inte komma försent! Natten tills i torsdag, så hade vi inbrott i vårat förråd, nere i källaren! Jag och Jimmy kom hem vid 01:15, efter en väldigt lyckad kväll med god mat och god dricka och mycket goda vänner! Då upptäcker Jimmy att dörren ner till källaren är öppen och att ljuset är tänt! Han går ner för att kolla, och upptäcker att vi har haft inbrott i vårat förråd! Satan vad arg man blir på sånt! Detta innebar att vi under gårdagen fick städa och byta ut ett flertal lådor i vårat förråd! Trodde till en början att de inte hade tagit något, men upptäckte igår att de har tagit ett flertal väskor, bland annat en rätt stor väska! De har även tagit en hel kasse med schampo, tvål och annat! Allt som var hygienartiklar, i alla fall det som jag och Jimmy köpte i Ullared! Ha en fortsatt bra dag! Kram Jennie


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!