Åter till skolan!

Nu är det dags att återigen sätta i skolbänken! Har de sista 5 veckorna haft APU:) Detta har varit en spännande upplevelse, mycket nya intryck och en hel del tips om hur man förenklar arbetet! En stor skillnad är att jag nu har varit på ett demensboende! här är det en helt annorlunda stämning, i en positiv anda! När det gäller tempot så är det mycket lugnare och mycket mera på kundens villkor! Det är mycket kundens villkor på ett äldreboende också! Men jag upplever det som om det är tydligare på där jag nu har varit!

Jag märkte redan första dagen att detta skulle bli bra! Det blev det också;) Jag kom fort in i deras rutiner och jag lärde mig snabbt vem som satt var, och vem som man fick "passa" lite extra! Jag blev snabbt en i deras arbetslag:) Det har till och med gått så bra att jag numera även är vikarie på detta ställe! Inte då bara på den våningen där jag hade min APU utan på alla avdelningar!

Enda nackdelen är att där är ont om arbetskläder till mig som är lite större! Får klämma ner mig i ett par 24, vilket innebär att benen blir för korta! Nu ljög jag faktiskt, de sitter faktiskt riktigt bra i midjan! Det största problemet är egentligen längden på byxorna! Men man får stå ut med att byxorna är korta:) Det går alltid att vika upp dem! När det gäller tröjorna så passar L allra bäst, men det är så många som använder just denna storleken. Vilket innebär att dessa försvinner väldigt fort! Då får man stå ut med att ha en tröja i storlek XXL, denna är riktigt stor! Men hellre en för stor tröja än att jag skall jobba i mina egna kläder!

Hoppas att ni alla får en bra dag!
Kram Jennie


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!