Medicin

Jag tycker att det är riktigt korkat att inte all medicin som man har på recept ingår i högkostnadsskyddet! Jag var nere idag och hämtade både kalktabletter och järntabletter! Då ingår bara kalken, så den får man billigare! Medans man får betala fullt pris för järntabletterna! Jag tycker att detta är riktigt korkat, då jag anser att all medicin skulle ha ingått! Det hade i alla fall blivit billigare! Speciellt med tanke på att man skall äta dessa tabletter tills man lämnar denna jord!

Fördelen med järntabletterna är att jag får två kartor när jag är och lämnar blod! Men det får jag ju bara göra 2 gånger per år, och nästa gång är inte förrän i december!

Nu skall jag fortsätta att baka! Idag blir det kanelbullar, de smakar vi nog redan ikväll! Då det idag är Kanelbullens dag!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram
Jennie


Kommentarer
Postat av: Lena

Mysko. Mina järntabletter (Duroferon) ingår, fast just nu tar jag dem inte. Däremot tar jag 2 olika kalktabletter, Calcipos-D (som ingår) och Calcipos-D mite (som inte ingår). Den andra typen har mindre E-vitamin, eftersom jag tar så mycket kalk så kan jag annars få för mycket E-vitamin. Men som sagt, de ingår inte i högkostnadsskyddet. Kolla med din läkare om du inte kan få Duroferon istället. Eller också har de nyligen tagit bort det ur högkostnadsskyddet, har inte hämtat ut sen i våras...

2011-10-05 @ 06:47:20
URL: http://http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Jag har ätit Duroferon innan. Fick den innan jag blev opererad, när jag lämnade blod. Min mage tål inte denna, har ingen lust att ha den diarren som jag hade då när jag åt den. Då står jag nog hellre ut med att äta Niferexen och betalar den. Vad är det som gör att du äter just de kalktabletterna, jag äter Calchichew, som är ett likamedel till Ideos?

2011-10-07 @ 10:27:07
URL: http://jennieskrypin.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!